Hej!

Förlåt att uppdateringen varit så dålig.
jag och vincent har nämligen flyttat till vårat egna hem nu.
En liten etta nära centrum, granne med parker och så.
Han stormtrivs!
det var lagom jobbigt att börja från början med ensamhetsträning
men nu går det jättebra, tur det. Var rädd ett tag att han aldrig
skulle bli sig lik igen haha.

Jag har även provat att köra lite spring pole med vincent
här vid backen utanför. De har som fotbollsmål där så jag hänger upp pinne
i ett tjockt rep eller med hans koppel så får han hänga där och dra ett tag.
Det har gett honom finfina muskler bara det.
Men jag ska byta till färskfoder snart. Billigare och nyttigare.
Han bygger inte särskilt mycket på standart orginal, men han är frisk
i pälsen nu och reagerar inte negativt på nytt godis eller foder
så det känns tryggt att byta nu.
Jag använde standart i ca 3 månader, varav första månaden jag blandade i
laxolja varannan dag. Han hade onormal fällning, förmodligen på grund av
veteallergi, kan ha att göra med stressmjäll också.
Hur som, rekomenderar fortfarande standart, eller färskfoder.

Fick tips av en vän också som ger sin hund slaktrester som han köper
i köttdisken hos ICA. Kostar honom ca 250 kronor i månaden, 7kr för ett hjärta t.ex.
Men jag vågar nog inte ge mig på det, känns så omständigt.
Tack vare den kosten så har hans hund aldrig varit sjuk eller haft tandproblem
och den har nog nått 8 årsåldern nu om inte äldre.. minns inte.
Men tänk, en hund som inte varit sjuk en enda gång på nästan 10 år!
Ja då gör man väl någonting rätt:D

Nu börjar ju våren komma också, ska bli kul att se hur vincent reagerar
på vårkänslorna. Han är ju en vinterbull somälskar snöbollar och att springa
på isbanor!
Det har vi gjort nästan varje dag, jisses vilken balans han fått av det!
Små saker gör mycke i helhet verkligen.

Matte, jag, har även fått jobb. Så nu kommer jag och vincent
få nyttiga rutiner i vardagen dessutom.


Om två veckor blir han 8 månader:)
Han är fortfarande kort i rocken så jag tror inte han växer så mycket mer.
Innan liknade han mer amstaff men nu tycker jag att han ärvt störst del från pitbullen.
Både till utseendet och psyket.
Jag har en vän som föder upp pitbulls här i eskilstuna, hur pass renrasiga de är
har jag inte tagit reda på. Dock vet jag via en vän att valparna fick eksem men det
var inte demodex.. förmodligen valpsmuts kanske. De försvann ju iallafall och kom aldrig tillbaka.
Och valparna från de kullarna är verkligen jättefina till utseendet, och sättet att vara.
Min vän har ju en valp, som nu är lite över ett år, som heter Dex. Underbar hund!
Dex var anledningen till varför jag föll så pladask för rasen.

Hur som, ha det bra tills vidare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0