Rashat på stan

Idag tog jag och vincent tag i att socialträna på stan.
Det var ett tag sedan nu, men det har ju varit så himla kallt ute!
Så vi rultade ner. Mötte upp min bror och gick till djurmagazinet
där jag kollade efter leksaker.

Leksaker vincent inte får ha:

- pipleksaker, de bara låter och triggar!
- nallar, ludd överallt!
- dragleksak, inte kampa och så ligger det snören ÖVERALLT!

Så, de alternativ vincent har är ju boll eller tuggben haha.
Han fick ett stort oxben och ett märgben, det har han att syssla med ett tag.
Hittade även en såndär syssloboll ma stoppr godis i, ska nog köpa en sådan
när jag har råd.. den var lite dyr:(

Hursomhelst, så gick det bra på stan.
Vincent är så angelägen att hälsa på PRECIS ALLA!
Och nu, när han är äldre, så ser folk vilken raskategori han tillhör.
Därmed kom reaktionerna.
De stirrade med onda ögat, vek undan.. iskalla..viskade..
Riktigt smärtande faktiskt, utfryst!

Några rara pitbull/amstaff/bullterrier älskare kom fram och hälsade dock.
Alltid lika trevligt!
Även några pensionärer :) De gillar kraftiga hundar, den äldre generationen.
Måste vara den yngre generationens påfund att de här hundarna är farliga.
Jag menar, de äldre, pensionärer osv talar ALLTID gott när jag säger vilka raser vincent tillhör.
Aldrig har någon sagt något negativt. Lyssnar hellre på de än ungdomar/unga vuxna
som försöker leka besserwisser.
Och först och främst; Äger man inte en hund av sådan ras så kan man inte uttala sig!
Kan erkänna att även jag för några år sedan var skeptisk. Framtills vänner skaffade sig
amstaffs och pitbulls och närliggande raser.
Helt underbara!

Hur som helst, nu ligger vincent och tuggar på sitt ben och jag är trött:)

Ha en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0