Nä.

Jag ska nog inte ge mig in i rasdiskussioner.
Antingen håller folk med, eller blir fanatiska
och slår en med käppar.
Jag bryr mig ju väldigt lite, egentligen.
Nu har jag inte fått svar men jag läser lite forum.
Folk tjafsar verkligen för mycket, tror de djuren bryr sig?
Nej.
För det viktiga är inte för dem att behålla en viss ras.
JA själv bryr jag mig väldigt lite som sagt..

Sålänge man ser till att få fram friska hundar, OCH inte
går till överdrift. Det får hållas en liten balans.
Jag tycker iallafall att det är spännande med blandrashundar.
Det blir en alldeles egen  sort utav dem.
Fast, jag tycker om i stort sett alla hundar iöverhuvudtaget.
Så jag är helt fel person att argumentera med.
Varken för eller emot, så att säga.
Jag blir bara nöjd och glad så fort jag ser att hundar mår bra
och gör någon slags nytta än att hänga uppbunden i en bakgård
eller fajtandes i en ring någonstans därute.
Eller uppbundna vid träd.

Nä, kul med engagerade människor.
Men när det går för långt så det ska börja tjafsas och bråkas- så blir det bara löjligt.
Det skapar bara mer ilska men det är vissa människor för dumma för att inse.


Så som jag sagt i första blogginläggen - så vill jag ju helst hålla mig utanför egentligen:D


Men, man ska inte avla för mycket med blandraser.
Hur underbar och frisk hund vincent än må vara så är det inte rättvist
mot amstaff och pitbull raserna att det börjar avlas på honom.
Lite principfast och ansvarsfull måste man vara, även som blandrasägare.
Ingen lek inte.

Men en dag, så ska jag skaffa mig en renrasig amstaff eller pitbull:)
American bullies är också skitfina. ( fastän ja, de är backyard breeds ).

Hur som helst.
Imorgon kommer plasthusse över och ska hjälpa till med att
vara hundvakt. Mormormatte/husse ska nämligen åka bort.

Så storebror lukas och vincent är hemma med mig, men på kvällspromenaderna

är de superbusiga så då krävs det ett par extra händer:D

De ska bara retas, de två. Sötungar<3

 

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0