Godmorgon

Det är verkligen kul att bo i ett hundtätt område med BRA hundägare.
Alla är så glada här, och snälla.
Det är bra för vincent, dock blir han så himlans glad av nya hundar
eller grannkompisarna. Fast de tycker såklart han är mindre rolig för han är
valp så han blir ofta satt på plats, eller hela tiden.
Vuxna hundar som hjälper till vid uppfostran=awesome.
Han är duktig, min vincent.
Men jag går och bara väntar på att han ska " flippa ur".
Man har ju hört historier om att dessa raser blir helt förändrade
när de blir könsmogna.
Säkert bara myt kanske..

Eller så har jag väl bara en bra grund i hans uppfostran.
Det enda man märkt av hittills är väl att han vill
ta kommando över sitt eget koppel:P
Men han är lätt att tillrättavisa, tålamod är en dygd people!
Tycker det är så trist med kylan, jag tycker sommaren kan komma
så han kan få vara ute och springa, vid hundbadet t.ex.

Nästa helg, eller helgen därpå kanske.. så ska vi ner till stugan på Orust, västkusten.
Vincent har ännu inte varit där, vi har en stor tomt och en åker intill där han och
Lukas kan springa:)


Det här med att inte ha leksaker inomhus verkar vara en bra grej.
Eftersom vincent inte leker inomhus, han river, biter och springer inte omkring.
Han är lugn och mycket from i lägenheten - SKÖNT!
Det enda han får ha är tuggben av olika slag som ger honom lite problemlösning
och så är det förstås bra för tänderna:)
Men jag märker hur skönt det är, i norrtälje hade han lite nallar och så
och han gick bannemig bananas 24/7 med bus!

För övrigt, så ska jag köpa en hundväska till sommaren.
Så man kan handla på ica ekängen, så kan vincent bära varorna hem:P
OM han blir duktig på att vänta utanför affärer, han är iofs rätt bra
på det nu. Men jag vågar inte knyta upp honom ensam i mer än två minuter:P
Livrädd för att någon ska ta honom.. fy.. så är det för kallt också.

Han är duktig med att vara ensam hemma med lukas också.
Lite pip och så några sekunder efter jag stängt dörren, mer än så är det inte.
Riktigt skönt!! Ett tag var det ju så man var rädd att folk skulle ringa polisen:P
Man kunde inte ens gå till tvättstugan utan ramaskri, han är så fäst vid mig...

Men jag undrar hur det kommer bli nu när vi ska bo själva.
Att införskaffa en katt gynnar både mig och vincent.
En hund tänker jag då inte skaffa förrän om ett par år.
Jag tycker det är dumt att ha två valpar i olika ålder under
samma tak.. Så vill jag bo i villa med, helst.
Kanske uppe vid odlaren? Så hemskt fint där.
- Ja drömma kan man ju^^,

Men en katt har jag ju viljat ha i många år.
Dags att utöka familjen! Vi alla får ju den känslan;D


Nåja.

Det som händer idag är väl skogspromenad, det blir inte
så ofta numer pga den djupa snön men de har plogat upp riktigt fint
i kronskogen faktiskt.  Samt andra envisa doggywalkers har trampat upp
stigarna igen.

Så blir det myskväll ikväll med älskling och hundarna<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0